بررسی تهدیدات کره شمالی

بررسی تهدیدات کره شمالی

دسته بندی : <-PostCategory->

بسم الله الرحمن الرحیم

دستمال قرمز شعبده باز

 

نویسنده: محمود بلالی

این روزها خبر تنش میان دو کره به تیتر اول رسانه های جهان تبدیل شده است. تهدید اتمی کره شمالی، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را به آمادگی نظامی واداشته و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. 

وجود چنین رویدادی آدم را به یاد بازی HomeFront و وقایع درون آن می اندازد. اما در مورد این تهدیدها و ماهیت تهاجمی کره شمالی نکات مبهمی وجود دارد که لازم است تا از زاویه دیگری به آن نگاه شود.

1- اگر کره شمالی قصد حمله دارد، چرا مدام نیت خود را اعلام کرده و برای حمله زمان تعیین می کند؟ و چرا هیچوقت به طور جدی تهدیدات خود را عملی نمی کند؟

تا آنجا که می دانیم سیاست شروع جنگ همواره وابسته به مخفی کاری و اصل غافلگیری بوده (همانند آنچه درمورد جنگ عراق با ایران و یا جنگ آمریکا با عراق و افغانستان روی داد)، حال چرا کره شمالی مدام نیت خود را فریاد می زند و هیچ کاری انجام نمی دهد، خود جای سوال دارد؟

2- به نظر شما آمریکا چه بهانه ای بهتر از این می توانست بدست آورد تا نفوذ خود را در شرق آسیا گسترش دهد و به این واسطه چین را تحت نظر بگیرد؟ چین، رقیب اصلی آمریکا در بحث اقتصادی و ابرقدرت نظامی آینده است و آمریکا از این موضوع احساس خطر می کند. به همین دلیل قصد دارد تا با ایجاد پایگاه های نظامی متعدد در اطراف این کشور، آن را تحت کنترل داشته باشد. اما در حالت عادی انتقال نیروهای نظامی آمریکایی به شرق آسیا با عکس العمل منفی چین مواجه می شد، اما با شکل گیری بحران شبه جزیره کره، و تهدید مستقیم آمریکا!! این کشور توانست به راحتی و بدون دغدغه نظامیان خود را وارد منطقه کرده و در اطراف چین پایگاه نظامی ایجاد کند. 

با این تفاسیر به نظر می رسد که موضوع تهدیدهای کره شمالی ابعاد دیگری داشته باشد که برای درک بهتر آن ها، لازم است تا این کشور را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

و اما حقایقی دیگر که شاید بررسی آن ها خالی از لطف نباشد:

 

کره شمالی که می شناسیم

طبق اطلاعاتی که معمولا از رسانه ها منتشر می شود، کشور کره شمالی کشوری بسیار منزوی، عقب مانده و خشونت طلب است. این کشور رابطه بسیار کمی با کشورهای دنیا دارد (تقریبا این روابط صفر است!!) و دشمن اصلی آمریکا، کره جنوبی و چین محسوب می شود. 

کره شمالی با داشتن موشک های مجهز به کلاهک هسته ای تهدیدی جدی برای دنیا محسوب می شود و همچون بشکه ای باروت درصدد انفجار است!

اکثر مردم کره شمالی نظامی هستند یا تحت قوانین سخت نظامی مدیریت می شوند. هیچ فرد خارجی حق ورود به این کشور را ندارد و درون کشور تدابیر امنیتی بسیار ویژه ای برقرار است...

 

و اما...

کره شمالی که نمی شناسیم

با قدری جستجو در فضای مجازی درمورد این کشور به نکات جالب و قابل تاملی برخورد خواهید کرد. برخلاف ادعاهای موجود (پروپاگاندا ها)، کشور کره شمالی نه تنها منزوی نیست، بلکه با بسیاری از کشورهای دنیا روابط دیپلماتیک قوی ای دارد و در تعداد زیادی از این کشورها سفارت دارد!! ( به طبع باید این کشورها هم در کره شمالی سفارت داشته باشند. در این صورت چطور ادعا می شود که هیچ تبعه خارجی در کره شمالی وجود ندارد و این کشور فضایی کاملا بسته و محدود دارد؟)

 به لیست این کشورها توجه کنید:

انگلیس، لهستان، روسیه، رومانی، سوئد، جمهوری چک، آلمان و بلغارستان، استرالیا، ایتالیا، مجارستان، کوبا، مکزیک، مصر، لیبی، نیجریه، آفریقای جنوبی، اوگاندا، بنگلادش، چین، هند، پاکستان، سنگاپور، تایلند، ازبکستان، ویتنام، ایران، کویت، لبنان، سوریه، یمن و...

 

 

 

ارتباط با این کشورها کافی است تا کره شمالی به کشوری پیشرفته تبدیل شود.

جالب تر این که بر خلاف توصیفات موجود، این کشور به هیچ وجه کشوری عقب مانده به نظر نمی رسد و از همه مهم تر این که بسیار هم توریست پذیر است!!!

به این هتل تازه تاسیس در کره شمالی توجه کنید، به نظر شما یک کشور منزوی می تواند امکانات ساخت چنین هتلی را در اختیار داشته باشد؟ اصلا یک کشور منزوی چه نیازی به داشتن این هتل دارد؟ شاید مقامات کره شمالی فقط در این هتل رفت و آمد دارند!!!

 

 

 

 

 

در ادامه توجه شما را به دیدن تصاویری جالب از کره ای که نمی شناسیم جلب می کنم:

 

 

 

 

 

 

 

حضور برخی شخصیت های سیاسی در کره شمالی

 

 

 

 

و اما نتیجه:

در یک جمع بندی کلی می توان موضوع کره شمالی را به شعبده بازی توصیف نمود که برای انجام نمایش خود ابتدا دستمال قرمزی را در یکی از دستانش بازی می دهد و سپس شعبده خود را انجام می دهد. در این کار، دستمال قرمز تنها عاملی برای جلب نظر تماشاگران و انحراف آن ها از موضوع اصلی است و شعبده واقعی با دست دیگر شعبده باز انجام می شود. چه بسا بعدها مشخص شود که کره شمالی همان دستمال قرمز شعبده بازی های آمریکا برای شعبده ای علیه چین باشد!

به تیتر این اخبار توجه کنید:

هشدار چین به توسعه نظامی آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک

پکن: افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا و اقیانوسیه تنش‌زاست

وزارت دفاع چين از افزايش حضور نظامي آمريکا در اقيانوس آرام انتقاد کرد

واکنش چین به تقویت حضور نظامی آمریکا در آسیا

تذکر مهم:

بهتر است در این اوضاع آشفته (بحران دو کره)، توجه ویژه ای به رخدادهایی مانند انفجارهای امروز بوستون، گفتگوهای پنج + یک و موضع سوریه داشته باشیم. شاید آمریکا شعبده ای در آستین داشته باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: <-TagName->
Management by: Mohammad reza - N | 31 / 1 / 1392برچسب:, - 6:19 PM

آخرین مطالب

» ■ چرا اکثر یاران امام زمان (عج) جوانند ( 1393/03/20 )
» تازه خریدمش.. قشنگه؟؟ ( 1393/03/20 )
» پیرمردی که از روی پیکر پسرش رد نشد.. ( 1393/03/20 )
» مطلبی از گردان بصیرت.. ( 1393/03/20 )
» عکس های شخصی ( 1393/03/20 )
» شیعه یاسنی فرقی ندارد ( 1392/12/3 )
» شرحش راشمابنویسید... ( 1392/12/3 )
» بدون شرح ( 1392/12/3 )
» حُبُّ الحُسَین . . . ( 1392/8/14 )
» این عکس رو گذاشتم برا عاشقاش ...!! میدونید که کجاست ؟؟؟؟ ( 1392/7/23 )
» بدو.. ( 1392/7/23 )
» تفاوت فرمانده معزز کل قوا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ( 1392/6/7 )
» جنگ‌افروزی آمریکا به بهای نابودی اسرائیل تمام خواهد شد / سوریه برای آمریکا به ویتنام ۲ تبدیل می‌شود ( 1392/6/7 )
» تصاویر مهیج از صعود ماجراجویان بر درخت عظیم الجثه ( 1392/6/7 )
» مردم ازاری ( 1392/3/31 )
» روحـانـی از کجـا به پاستـور رسیـد؟ ( 1392/3/31 )
» گزارش تصویری از جشن شبانه ایران بدلیل حضور در جام جهانی ( 1392/3/31 )
» تصاویری از تبلیغات نامزدهای مختلف ( 1392/3/18 )
» اسلام ناب آمریکایی... ( 1392/3/18 )
» بازیگران مردمی!(عکس) ( 1392/2/28 )
 

موضوعات

لینکستان

: Management by

ADS

درباره ما